Про моду, гроші, інтернет та взаємозв'язок між усіма цими речами

У вівторок, 12 березня, простір "Циферблат" буквально розривався на шматки від усіх тих, хто прийшов на чергову панель, яку організував інкубатор EastLabs на тему "How it works: Fashion". До участі в дискусії було запрошено:

Вже традиційно модератором зустрічі виступила Ольга Бєлькова.

Одним з першіх було традиційне питання про цільову аудіторію і тут все було більше-менш передбачуване. Для МодноїКасти та Хелен Марлен - це жінки, які працюють в офісах (новим для мене став вираз - women plaza), для Be In Trend - люди, що цікавляться трендами, а LookLike орієнтується на тих, хто хоче виділитися навіть у такому повсяденному одязі, як футболка.

З пропозицією для ЦА все більш цікаво. LookLike пропонує футболки з прінтами від українських художників. Цікаво, що більше відгукувалися на пропозицію про співпрацю навіть не студенти художніх спеціальностей, з якими спілкувалися засновники сервісу, а знайомі засновників. Підозрюю, що це є певною дією соціального капіталу, про який усі говорять (в тому числі й під час цієї панелі), хоча напряму ніхто про соціальний капітал не згадував (хіба у фрмі довіри - Андрій Логвін).

Be In Trend з e-commerce проекту, яким він був протягом року (з осені 2011 року) переформатувався у лайфстайл-блоґ про тренди. Для мене це є одним з яскравих прикладів pivot на українському ринку. По суті, BIT пропонує говорити (а в перспективі і створювати) тренди в українському суспільстві.

МоднаКаста виступила з найбільш чітко окресленою пропозицією, як для клієнтів, так і для брендів - пропонуємо "бренди" зі знижками, а магазинам пропонуємо нашу 1.5-мільйонну аудиторію, яка за кілька годин може створити чималу кількість продаж.

Відповідь про маркетинг була доволі передбачуваною - соціальні медіа є найкращим каналом просування для проектів насьогодні. Приємно здивував Андрій, який зазначив, що половину маркетингового бюджету МоднаКаста витрачає на побудову довіри з клієнтами, а лише другу половину - власне на просування та залучення нових клієнтів. На мою думку, це найбільш твереза стратегія просування, яка може бути у будь-якій компаній, але, на жаль, цю стратегію використовують одиниці.

Знову ж до відповіді на питання про мрії - лише Андрій зазначив, що вже на сьогоднішній день вони володіють чималим масивом даних про своїх користувачів і відвідувачів, який фактично не використовується, оскільки потребує глибокого аналізу, що на етапі швидкого зростання, на якому перебуває весь онлайн ринок одягу, є недоцільним. При цьому я вважаю, що саме data mining може стати саме тим клондайком, який буде відкрито компаніями, що запропонують рішення у сегменті Big  Data.

Олексій Кавітський (Хелен Марлен) дещо здивував мене тим, що luxury брендам вигідніше відкривати оффлайн бутіки, аніж вкладати гроші в онлайн просування. Все ж, думаю, що спрацьовує два фактори - нестача кваліфікованих кадрів, які можуть створити та втілити стратегію просування, а також певна інертність мислення, яка присутня у великих компаніях.

Фото з зустрічі можна подивитися в альбомі EastLabs на Facebook.

Чекаємо на нові панелі в форматі How it works!