TechCamp v2.0
1 березня довелося побувати на цікавому заході – TechCamp, який було організовано посольством США спільно з компанією Microsoft-Україна. Отримавши запрошення, був настроєний доволі скептично від такого “співробітництва”, але формат і тренери перевершили сподівання.
Спочатку про формат – коротке вступне слово від організаторів про подію та учасників, після цього дуже коротка сесія “відлиги”, під час якої ті, хто бажав мав змогу коротко представити себе та проект, яким займається, після цього почалося найцікавіше – 5-хвилинні презентації шести тренерів, під час яких кожен з учасників послухав усіх тренерів за 30 хвилин. Після цих пітчів усі пішли на кавову перерву, а вже після неї обирали трьох тренерів, яких вони хотіли б послухати в форматі 1.5-годинного майстер-класу.
Мій особистий вибір був доволі простим і швидким – Калсум Лакхані (Invest2Innovate, Пакістан), яка розказувала про використання спільнокошту у відбудові країни після катастрофічної повені 2010 року, але не тільки, Володя Дегтярьов, з розповіддю про інструменти PR та Анатолій Бондаренко, редактор проекту texty.org.ua, якого я вже чув на минулорічному TedXKyiv, і був радий познайомитися особисто.
3 майстер-класи, які я не обрав були від компанії Microsoft, на яких розповідали про переваги технологій, які просуває ця компанія на ринку неурядових організацій, зокрема, хмарні технології для НУО (SkyDrive, Office365 тощо) й Windows 8 та Microsoft Lync Attendee. Оскільки давно користуюся Google Drive для документів і даних, а ще Dropbox, Box.net тощо, то питання про хмарні технології для мене вже неактульне, а Windows 8 не буду користуватися за жодних умов, бо вважаю, що є дві класні альтернативи – *nix операційні системи (зокрема, Ubuntu) для безкоштовного використання або MacOS X.
Першим майстер-класом для мене був спільнокошт від Калсум Лакхані. Хоча я йшов дізнатися більше про функціонування платформи для збору коштів, оскільки, саме платформу найближчим часм запускатиму на Startup.In.UA, але використання платформ і їх перелік, а також досягнення проектів були також надзвичайно цікавими. Для мене стало новиною, що документальний фільм, який цього року отримав Оскар, було фінансовано за допомогою KickStarter, що є найвідомішою, але не єдиною платформою для спільнокошту.
Варто придивится й до інших проектів:
IndieGoGo
GlobalGiving
GoFundMe
StartSomeGood
CauseVox
CrowdRise
Найголовнішими елементами успішної кампанії зі збору коштів є:
історія, яка найперше відповідає на питання “чому?”, потім “як?” і лише потім “що?”
прозорість, як збору, так і використання зібраних коштів
знання аудиторії
вдалий час для проведення кампанії
заклик до дії
Власне гарна платформа має якомога спрощувати ці кроки для того, щоб підприємці могли зосереджуватися власне на створенні власного продукту.
Познайомитися з Калсум Лакхані можна
на Фейсбук;
у Твіттері;
на сайті її організації.
Другим майстер-класом для мене стали PR інструменти від Володі Дегтярьова. Після першої сесії він вніс зміни у формат свого майстер-класа і провів його як knowledge mapping. Мали 7 ЦА, для яких прописували формати взаємодії. Результатом стали короткі презентації, які в записаному форматі доступні на Фейсбук в альбомі.
Нарешті наприкінці дня я завітав до Анатолія Бондаренка, щоб послухати про журналістику даних і проект texty.org.ua, який її розвиває в Україні. Для мене відкриттям була відносна простота збору даних за допомогою ruby-скриптів, які використовуються. Завжди вважав, що в цій роботі саме збір даних є найбільш ресурсоємним процесом. Як виявилося під час майстер-класу – дуже сильно помилявся. Цікавим став той факт, що для побудови графіків використовують звичайний Google Docs з вбудованими графіками.
Наостанок – список безкоштовних/open source інструментів, які можна використовувати, щоб створювати власни проекти з великими даними:
Ruby;
OpenRefine, MySQL;
d3.js;
R – середовище статистичного програмування;
QuantumGIS, PostGIS;
InkSpace.
Для мене 1 березя став надзвичайно продуктивним днем, оскільки вдалося не тільки отримати нові знання, але й одразу придумати їх застосування у рамках цього проекту. Чекайте на анонси!