SCT #33: Дмитро Шимків про українські стартапи та європейські можливості

 

Минулий тиждень, як я вже писав, був багатий на події у стартаперській тусовці (не лише у Києві, але й у Львові). Відбулася вечірка TNW Startup Awards, пройшов перший цього року Startup Crash Test (доступне відео з події), а у Львові відгудів черговий SocialMedia Camp, про який ще йтиметься у наступному матеріалі.
Зараз же я хотів би поговорити про SCT#33, який вчергове змінив формат і відбувся у режимі Firetalk з генеральним директором Майкрософт Україна, а у минулому успішним підприємцем, Дмитром Шимківим.
АІН вже написав про 9 помилок, які допускают українські стартапери, але у своєму матеріалі я хотів би звернути увагу на інший аспект – наскільки ми не використовуємо ті можливості, які маємо.
Перш за все – можливість європейських комунікацій та налогодження спільного бізнесу. Україна є європейською країною и з цим важко не погодитися, але при цьому “виключеність” з процесів європейського розвитку та “включеність” в орбіту інтересів Російської імперії, досі змушує нас орієнтуватися на азійські зразки продажу власного часу та знань, а не створення продуктів і бізнесів, що є ознакою західної культури. За вдалим висловом Дмитра Шимківа “технологія завжди коштує дешевше за готовий бізнес”.
По-друге, роз’єднаність всередині України. Чи багато ви можете назвати національних софтверних компаній, які б працювали на рівні України, а не якогось окремого регіону (Захід, Центр, Схід чи Південь)? Навіть якщо говорити про закордонні компанії, які насамперед зосереджені на аутсорсингових послугах, вони розвивають певний регіон, але не працюють в усіх регіонах України. Можливо, “проблема” у відсутності розробників? Певен, що розробників можна знайти (або навчити) у будь-якому регіоні, але так більш звично та зручно. Про нерозуміння природи грошей можна говорити багато та довго, але у молодих підприємців це проявляється набагато яскравіше, оскільки вони хочуть велику суму і зразу, не розуміючи, що великі гроші – це й велика відповідальність. Продукт, який буде користуватися попитом можна створити й на бутстрепінговій стратегії, а вже на етапі масштабування бізнесу, коли відомо, що вклавши гривню маєш дві, можна обережно брати smart money.
Насамкінець, про 3 проекти, які представляли себе на StartupCrash Test #33.
Presentain – гарна ідея з цікавою нішею (яку вони ще шукають), але через відсутність інтернету в актовій залі КІМО, де проходив SCT, вони переконалися у певному ризику суто онлайн рішень.
WithMyFriends – був найцікавішим для мене, оскільки часто їзджу Україною та досить відкритий для нових знайомств. Ярослав Максимович чесно каже поки про сирість програми, але концепція дуже цікава. Вже стоїть на моєму android.
Tennisterin – пошук партнерів для тенісу. Не знаю наскільки для когось ця проблема актуальна, щоб витрачати регулярно час, але, на мою думку, досить одного партнера, з яким граєш. Хоча гроші звичайно не у звичайних користувачів, а у клубів і супутніх послугах. Подивимося, що з цього вийде.

Recommended Posts

Blog Business Politics Society Technology World Події

Facebook та Instagram можуть припинити роботу в Європі

Компанія Meta Марка Цукерберга може припинити роботу соціальних мереж Facebook й Instagram в Європі через суперечку щодо місця зберігання персональних даних користувачів. Як передає Укрінформ, про це повідомляє Mashable із посиланням на щорічний […]

 
Blog IT Lifestyle Travel World

Мотивуюча історія харківського айтішника, який працює в канадському офісі Amazon

Євген Іванов — айтішник з Харківщини. Він не уявляє життя без програмування. Розвиваючись в улюбленій справі, наш герой успішно пройшов співбесіду до американського техгіганта Amazon. І переїхав жити та працювати до Канади. Через які випробування пройшов Євген, […]

 
Blog Business Politics Society World Події

ЄC схвалив проєкт, що забороняє використання даних для таргетованої реклами.

Європарламент прийняв початковий проєкт закону про заборону деякої таргетованої реклами. Згідно з ним Big Tech-компанії, до яких належать Google, Amazon і Facebook, не мають права використовувати для таргетованої реклами конфіденційну […]

 

Leave A Comment