Про моду, гроші, інтернет та взаємозв’язок між усіма цими речами

У вівторок, 12 березня, простір “Циферблат” буквально розривався на шматки від усіх тих, хто прийшов на чергову панель, яку організував інкубатор EastLabs на тему “How it works: Fashion”. До участі в дискусії було запрошено:

Андрія Логвіна, МоднаКаста

Тетяну Гріньову, BIT – Be In Trend

Олексія Кавітського, Helen Marlen

Сніжану Чівільдєєву, LookLike
Вже традиційно модератором зустрічі виступила Ольга Бєлькова.
Одним з першіх було традиційне питання про цільову аудіторію і тут все було більше-менш передбачуване. Для МодноїКасти та Хелен Марлен – це жінки, які працюють в офісах (новим для мене став вираз – women plaza), для Be In Trend – люди, що цікавляться трендами, а LookLike орієнтується на тих, хто хоче виділитися навіть у такому повсяденному одязі, як футболка.
З пропозицією для ЦА все більш цікаво. LookLike пропонує футболки з прінтами від українських художників. Цікаво, що більше відгукувалися на пропозицію про співпрацю навіть не студенти художніх спеціальностей, з якими спілкувалися засновники сервісу, а знайомі засновників. Підозрюю, що це є певною дією соціального капіталу, про який усі говорять (в тому числі й під час цієї панелі), хоча напряму ніхто про соціальний капітал не згадував (хіба у фрмі довіри – Андрій Логвін).
Be In Trend з e-commerce проекту, яким він був протягом року (з осені 2011 року) переформатувався у лайфстайл-блоґ про тренди. Для мене це є одним з яскравих прикладів pivot на українському ринку. По суті, BIT пропонує говорити (а в перспективі і створювати) тренди в українському суспільстві.
МоднаКаста виступила з найбільш чітко окресленою пропозицією, як для клієнтів, так і для брендів – пропонуємо “бренди” зі знижками, а магазинам пропонуємо нашу 1.5-мільйонну аудиторію, яка за кілька годин може створити чималу кількість продаж.
Відповідь про маркетинг була доволі передбачуваною – соціальні медіа є найкращим каналом просування для проектів насьогодні. Приємно здивував Андрій, який зазначив, що половину маркетингового бюджету МоднаКаста витрачає на побудову довіри з клієнтами, а лише другу половину – власне на просування та залучення нових клієнтів. На мою думку, це найбільш твереза стратегія просування, яка може бути у будь-якій компаній, але, на жаль, цю стратегію використовують одиниці.
Знову ж до відповіді на питання про мрії – лише Андрій зазначив, що вже на сьогоднішній день вони володіють чималим масивом даних про своїх користувачів і відвідувачів, який фактично не використовується, оскільки потребує глибокого аналізу, що на етапі швидкого зростання, на якому перебуває весь онлайн ринок одягу, є недоцільним. При цьому я вважаю, що саме data mining може стати саме тим клондайком, який буде відкрито компаніями, що запропонують рішення у сегменті Big  Data.
Олексій Кавітський (Хелен Марлен) дещо здивував мене тим, що luxury брендам вигідніше відкривати оффлайн бутіки, аніж вкладати гроші в онлайн просування. Все ж, думаю, що спрацьовує два фактори – нестача кваліфікованих кадрів, які можуть створити та втілити стратегію просування, а також певна інертність мислення, яка присутня у великих компаніях.
Фото з зустрічі можна подивитися в альбомі EastLabs на Facebook.
Чекаємо на нові панелі в форматі How it works!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *