Customer development: тези виступу Ігоря Семенова на iForum-2010
На iForum’і, окрім виступу Глєба Каплуна, був надзвичайно цікавий для підприємців виступ Ігоря Семенова про customer development, в якому він викладав тезово знамениту книгу “4 steps to epiphany” (Steve Blank). Тези виступа пропоную увазі читачів проекту Startup.In.UA.
Найголовніше питання, з яким стикаються і на яке хотіли б знайти відповідь, як підприємці, так і інвестори – Чому одні стартапи успішні, а інші – ні?
Відповідь надзвичайна проста – основна причина невдачі полягає в недостатній кількості замовників.
При цьому більшість з нас знайомий з процесом управління продуктом/розробкою (концепція -> розробка продукту -> альфа/бета версії -> запуск -> виконання бізнес-плану).
Але у більшості компаній відстутній процес customer development. При цьому у більшості компаній є розуміння або принаймні відчуття важливості цього. Постає питання “Як?”.
Стів Бланк (Steve Blank) пропонує 4 кроки:
customer discovery;
customer validation;
customer creation;
company building.
При цьому між першим і другим кроком існує так званий feedback loop. А після виконання наступного кроку повертаємось до попереднього кроку для того, щоб процес управління замовниками був безперервним.
Увага має бути на трьох основних моментах:
кожну гіпотезу підкріплюємо і перевіряємо фактами;
отримуємо постійний зворотній зв’язок;
фоукусуємося на замовнику, а не на продукті.
Які 3 кроки варто робити для того, щоб досягти успіху?
Тримати постійний контакт з потенційним замовником (відділ маркетингу та продаж має “вийти з будівлі” і йти до замовника).
Виконувати постійну ітерацію продукту з урахуванням побажань замовників.
Мінімізувати витрати, сумістивши моделі Product Development та Customer Development.
Для того, щоб сумістити розробку продукту та клієнтів компанії достатньо зробити 4 кроки:
відтестувати гіпотези, тобто почути клієнта;
створити моделі продаж для ранніх євангелістів;
створити попит для кінцевого споживача (оскільки ранні євангелісти це зазвичай не масовий ринок, на який ви розраховуєте у бізнес плані);
перейти до масових продажів.
Насамкінець варто відповісти на питання “Навіщо впроваджувати customer developmet?”
Є коротка відповідь – тому що інвестори не готові платити за помилки підприємців.
А розширена відповідь полягає в тому, що ця модель дає набір інструментів:
коригування;
управління;
планування;
найголовніше, досягнення цілей.