Як знайти ідею для стартапу
Кожен з нас в певний момент починаємо шукати ідеї для нового стартапу і кожен робить це у свій власний спосіб. Сьогодні поділюся своїми порадами, які варто використовувати (а може й ні – вирішувати вам).
Перш за все будьте відкритими і це стосується не тільки того, що ви чуєте і бачите усе, що відбувається навколо. Створіть таблицю Google, де ви будете записувати усі власні ідеї і ідеї, які ви від когось почули (не забувайте писати від кого почули, щоб пізніше віддячити у той чи інший спосіб).
Після цього візміть цю таблицю і поговоріть з різними людьми – підприємцями, інвесторами, клієнтами, співробітниками великих компаній.
Звичайно, кожен з людей матиме свою точку зору, але при цьому варто відслідковувати тенденції, хоча і розділячу певний “шум”.
1) Співробітники великих компаній зможуть допомогти вам зібрати факти (наприклад, у Google 100 людей працює над цією проблемою), але зазвичай їх судження про стартапи не є адекватним. Зазвичай вони вважають, що всі гарні ідеї вже реалізовано великими компаніями.
2) Інвестори гарно розкажуть вам про минулі компанії, які вирішували цю або схожу проблему і будуть критикувати вас у MBA- стилі: який масштаб? яка економіка? яка найкраща маркетингова стратегія? Їх варто вислухати, але швидше за все проігноруйте їх судження про те чи гарна ваша ідея, чи погана.
3) Потенційні клієнти можуть чимало розказати цікавого, якщо ваш продукт направлений на B2C ринок, але на В2В ринку варто розуміти, що до виходу вашого продукту мине 2-3 роки і зміняться не тільки люди, але й ринок.
4) Підприємці – цих людей варто слухати без жодних фільтрів.
А як ви відбираєте ідеї для стартапу? Робите це самостійно чи радитесь з багатьма людьми?