Валерія Чешко – 6 причин взаємоНЕпорозумінь

 

 

Після Сесілії Друкер, про виступ якої я розповідав вчора, до слова запросили Валерію Чешко, з темою “6 причин взаємоНЕпорозумінь між інвестором і підприємцем”. Валерія є регіональним директором в Україні словеньскої групи P&S, яка інвестує до сфери послуг у малому та середньому бізнесі”. P&S Group було засновано 1999 року, в Україні свою діяльність веде з 2006 року, а власний офіс група відкрила 2008 року. На самому початку свого виступу Валерія нарікала на недостатню кількість цікавих проектів, які можна було очікувати від такої країни, як Україна.

В основі усіх 6 непорозумінь між інвестором і підприємцем конфлікт двох культур.Найперше непорозуміння: інвестор шукає бізнес-моделі, а підприємець, як правило, приходить з ідеями. Інвестування в ідеї майже неможливе через надзвичайно високий рівень ризику.

Друге непорозуміння, яке виникає – розподіл ризиків. Якщо для інвестора новий бізнес нагадую прохід над озером з крокодилами натягнутим канатом, то для підприємця – під канатом є подушка, яку несуть руки інвестора. При цьому розподіл ризиків надзвичайно залежить від країни, галузі, бізнес-моделі та, звичайно ж, людей.

Третя причина непорозумінь – різне відношення до оцінки бізнесу та контролю над ним. Звичайно підприємець хоче отримати якомого більше грошей за мінімальну частку свого бізнесу, а інвестор навпаки прагне контролю над бізнесом, щоб зменшити свої ризики у випадку, якщо щось піде не так.

Четверта причина непорозумінь досвід, який, на жаль, негативний. 2006-2007 роки – часи “продавців”, тобто підприємців. Після початку світової економічної кризи – 2008-2009 роки – час “покупців”, тобто інвесторів, які стали вимагати більше дисципліни та відповідальності від підприємців.

П’ята причина – нерозуміння мотивації і ролі інвестора, а також альтернатив, які пропонує ринок. Наприклад, кожен інвестор до вибору проглядає 50-100 ідей, якщо його діяльність пов’язана з кількома країнами, то цю цифру потрібно помножити на кількість країн.

Насамкінець, остання причина непорозумінь – форма подачі, зміст, послідовність, обґрунтованість та ясність, а також увага до деталей. Наприклад, якщо в executive summary ви просите 5 млн. інвестицій, а в бізнес плані – 7 млн., то швидше за все, що інвестор відхилить вашу пропозицію, не розбираючись у причинах.

І висновок – зосередьтесь на головному і знайдіть спільну мову!

Recommended Posts

Blog Business Politics Society Technology World Події

Facebook та Instagram можуть припинити роботу в Європі

Компанія Meta Марка Цукерберга може припинити роботу соціальних мереж Facebook й Instagram в Європі через суперечку щодо місця зберігання персональних даних користувачів. Як передає Укрінформ, про це повідомляє Mashable із посиланням на щорічний […]

 
Blog IT Lifestyle Travel World

Мотивуюча історія харківського айтішника, який працює в канадському офісі Amazon

Євген Іванов — айтішник з Харківщини. Він не уявляє життя без програмування. Розвиваючись в улюбленій справі, наш герой успішно пройшов співбесіду до американського техгіганта Amazon. І переїхав жити та працювати до Канади. Через які випробування пройшов Євген, […]

 
Blog Business Politics Society World Події

ЄC схвалив проєкт, що забороняє використання даних для таргетованої реклами.

Європарламент прийняв початковий проєкт закону про заборону деякої таргетованої реклами. Згідно з ним Big Tech-компанії, до яких належать Google, Amazon і Facebook, не мають права використовувати для таргетованої реклами конфіденційну […]

 

Leave A Comment