Семінар “Чи варта твоя ідея 10 млн.” за участю Сесілії Друкер
Вчора у приміщенні МІМ-Київ відбувся семінар, організований газетою “Дело”, присвячений стартапам. Я скористався люб’язним запрошенням відвідати його і послухати виступи підприємців й інвесторів, але насамперед було цікаво послухати Сесілію Друкер, яка завітала до Києва.
Загальне враження від усіх виступів – інвестори готові розглядати проекти, але лише в тому разі, коли підприємці спроможні говорити з ними однією мовою.
Перший виступ після короткого вступного слова від організаторів було присвячено стратегіям стартапів, який прочитала Сесілія Друкер. Уся презентація була сконцентрована навколо 5 питань, на які повинен постійно відповідати кожен підприємець:
Яку проблему вирішує стартап?
Хто є клієнтом?
Хто є конкурентом?
Хто є командою?
Де гроші?
Другою виступала Валерія Чешко, регіональний директор в Україні словенської інвестиційної компанії P&S, яка свій виступ присвятила аналізу 6 причин взаємоНЕпорозумінь між інвестором і підприємцем:
нерозуміння різниці між ідеєю та бізнес-моделлю;
розподіл ризиків;
умови участі в стартапі;
різна мотивація інвестора та підприємця;
подача матеріалів.
На жаль, одну в причин я випустив у твіттер трансляції і зараз не згадаю.
Третім був виступ Олександра Сороки, президента Клубу приватних інвесторів Startup.UA. Свою презентацію Олександр повністю присвятив темі пошуку грошей, зосередевшись на різних типах інвесторів:
ангели;
архангели;
венчурні фонди;
інвестиційні та пенсійні фонди;
стратегічні інвестори.
Найголовніше що хоче будь який інвестор – примножити власні гроші за допомогою вашої компанії.
Четвертим був виступ Владіслава Носіка, партнера компанії VISUM Capital, який розказував про привабливий проект з точки зору інвестора на прикладі компанії PocketBook. Владіслав виділив 4 найголовніші критерії відбору:
менеджмент;
потенціал зростання;
стратегія розвитку;
стратегія виходу.
Після Владіслава виступав його тезка Владіслав Остапенко, керівник відділу корпоративних фінансів та M&A (Ernst&Young), який свою презентацію присвятив темі “Хто тут господар?”, розглянувши різні погляди на контроль над підприємством у різних інвесторів залежно від їхньої мети. Найголовніша теза: краще мати маленький шматочок у чомусь великому, аніж великий шматок у чомусь маленькому.
Після нього виступав Роман Зінченко, який представляє Greencubator. Він свою презентацію присвятив питанню Як зацікавити інвестора? Головне – у вас не буде другого шансу справити перше враження.
Після його виступу був розгляд Executive summary від компанії “Дригало”, який мене особисто дуже розчарував.
Детальніші звіти про кожну з презентацій підготую вихідними та буду публікувати по одному огляду щодня наступного тижня.