О. Сорока – Де взяти гроші?

О. Сорока, президент Клубу приватних інвесторів Startup.UA, почав власну презентацію з награної помилки у назві презентації “Как поиметь инвестора – 2007”. Але подальший виступ був надзвичайно серйозним і змістовним. Олександр зосередився на питанні, яке хвилює кожного – де взяти гроші?

Але до того, як розглянути різні типи інвесторів варто зрозуміти його мотивацію, яка насправді є надзвичайно простою – зберегти, примножити та розбагатіти. Якщо ж інвестор дає неусвідомлено, то на думку пана Олександра такий інвестор є небезпечним, а я з власного досвіду також можу підтвердити цю тезу.

Отож, коли ми тепер розуміємо мотивацію інвестора, то можемо зрозуміти до кого нам звертатися, а вибір є:

ангели (до $1 млн.);

архангели (більше $1 млн.)

венчурні фонди;

інвестиційні та пенсійні фонди;

стратегічні інвестори.

Початкові інвестиції найпростіше знайти самостійно – свої заощадження, позичити у друзів, знайомих, знайомих знайомих і десь у цьому колі може з’явитися перший ангел-інвестор, який профінансує ваш бізнес. Ангели, як правило, вимірюють дохідність, “на око”. Для них може бути набагато важливішим просто підтримати розвиток бізнесу чи конкретного підприємця, який їм чимось сподобався,  і легко вкладають гроші у:

те, що можна прорахувати;

те, що неможливо прорахувати;

зрештою, виходячи з власного досвіду.

Інша справа – фонди, оскільки кожен фонд має власну чітку стратегію інвестування. Наприклад, Startup.UA інвестує в проекти, які мають експортну направленість у реальному секторі економіки з інвестиціями до $300 000. При цьому виробництво продукту має бути максимально наближеним до цільового ринку. Якщо ж ваш проект не вписується у стратегію цього інвестора – не ображайтеся! При цьому О. Сорока відзначив, що управляти проектами, де капіталізація йде за рахунок людей набагато складніше, ніж тими проектами, де основою капіталізації є машини, технології, тощо. 

Навіть тоді, коли ви увійшли до кола обраних проектів, вас оцінять. За словами пана Олександра його особисті критерії оцінки:

ідея;

цифри;

команда (людина).

Оцінка йде саме у такому порядку – спочатку розглядається ідея чи точніше бізнес-модель. Якщо вона подобається, але є якісь питання, то до уваги беруться цифри. І насамкінець, якщо після всього цього лишаються ще якісь питання, то розглядається команда проекту чи людина, яка є керівником проекту. При цьому інвестору легше сказати “ні”, ніж сказати “так” і спробувати побачити великого бізнесмена.

Але на шляху до інвестора є люди, які здатні допомогти – консультанти. Саме вони знають як оформити ідею, щоб інвестору сподобалась бізнес-модель і чим ще можна допомогти проекту.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *