Команда стартапу: формування
Сьогодні у блозі я опублікував запис, який став результатом експертної думки команди “Венбест-рекрутинг”, а найближчими дня я хотів би продовжити тему команди у стартапі та поговорити про три складові: формування, компенсації та управління.
Отож, сьогодні говоримо про формування команди стартапу з позиції засновника стартапу. І до того, як почати пошуки, варто відповісти собі на питання “Навіщо вам потрібна команда?” Очевидне питання, але навіть воно може мати кілька відповідей:
щоб отримати гроші (інвестори дають гроші людям, а не ідеям і навіть бізнес-моделям);
щоб мати гарну сторінку Про нас;
щоб здійснити проект;
щоб сфокусуватися самому на стратегіях.
Насправді, вірна відповідь лише одна – третя. І саме факт здійснення проекту, перетворення ідеї на реальність має рухати вас у процесі підбору команди. Якщо у вас буде будь-яка інша мотивація, то швидше за все, що ваш проект провалиться.
Якщо ви вирішили наймати людей самостійно, то ось вам кілька порад:
Наймайте за принципом ДНК. Це не значить, що ви маєте бачити у кожній людині щось особливе, найголовніше, щоб уся команда розділяла одні цінності та доповнювала один одного.
Забагато C-level. Звичайно для власного марнославства дуже хочеться називатися CEO, CTO, CMO та належати хоча б у власних мріях до C-level. Але це може бути значною загрозою для проектів, якщо на “два козаки – три гетьмани”.
Наймайте за принципом мінімальної достатньості. Якщо ви можете зекономити за рахунок того, що хтось може виконувати кілька ролей – економте. Чим більше людей, тим складніше управління, а на початку проекту критично важливо, щоб рух до мети був легким.
Будьте гнучким. Коли ви будете гнучим, то зможете відчувати момент, а найголовніше до вашої команди будуть долучатися люди, які не читають “посібники користувача”, бачать і дерева, і ліс, можуть швидко допустити помилку, але так само швидко зробити з неї висновки.
Відчувайте. Стосунки, стосунки і ще раз стосунки. Вдалий стартап може бути лише з людьми, з якими вам приємно буде піти випити келих пива, але при цьому чітко розділяйте особисті стосунки і проект.
Наймайте команди. Якщо люди раніше вже робили проект разом, то у вашому проекті їм не потрібно буде витрачати час на побудову стосунків.
Не наймайте (не ставайте партнерами) з друзями (заради збереження дружби). Якщо вам дорогі ваші друзі не ставайте партнерами, оскільки бізнес, особливо венчурний, це ризик, який може зруйнувати ваші дружні стосунки.
Які ще поради ви знаєте з власного досвіду, що можуть вплинути на формування команди? Давайте ділитися у коментарях!