Підсумки Lviv StartUp Club Session 2.0
Міні-конференція Lviv StartUp Club Session 2.0 відбулась
Незважаючи на збільшену до 65 місткість, цього разу у залі уже не було вільних місць і тим, хто запізнився довелось стояти. Наступного разу треба подумати над більшим залом або обмеженням кількості учасників.
Першим доповідав Ростислав Чайка про пошук і відкриття власної ніші для свого стартапу. Коротко було розказано про основну типову помилку більшості починаючих стартапів – зробити продукт і намагатися його хоч комусь продати. А також про другу помилку – що цей продукт всім потрібен. Оскільки саме через ці помилки переважна більшість ентузіастів зневірюється в своїх силах і вирішує, що підприємництво – це не для них, Ростислав Чайка розповів про інший можливий підхід Customer Development Model. Який дозволяє вже на ранніх стадіях визначити буде мати проект успіх чи ні. А також в рази полегшити процес продаж і швидко взлетіти зі своїм продуктом чи сервісом. Ростислав Чайка коротко розповів про 5 кроків, котрі потрібно зробити для пошуку своєї ніші. А також про порівняльну таблицю для вибору ніші. Основна ідея доповіді “спочатку стайтесь продати, а потім розробляти” на відміну від класичного Product development model підходу.
Саме цим підходом користуються serial enterpreneurs і саме так оцінюють проекти венчурні інвестори.
Другим виступав Сергій Байдачний з MicroSoft, котрий розповів про программи MicroSoft для стартапів: BizSpark, недавно анонсовану WebsiteSpark і деякі інші. Наостанок поділився свіжими новинами з недавнього VC самміту MicroSoft в Каліфорнії. Згідно правил MicroSoft чи комманда розробників розробляє стартап вирішує регіональний партнер на основі певних критеріїв. Таким партнером у Львові обрано Lviv StartUp Club. Якщо комусь з стартапів потрібні засоби розробки чи офіс від MicroSoft – можете відправляти заявку на [email protected]
Микола Павлов, стартап-підприємець з Харкова, розповів про можливі шляхи монетизації власного стартапу. Якщо Ви хочете монетизуватись, Ви можете вибрати одну з наступних категорій бізнес-моделей:
Моделі підписки
Платіжні моделі
Брокерські моделі
Партнерські моделі
Рекламні моделі
Про кожну з цих категорій Микола Павлов розповів більш детальніше. Ось коротенькі нотатки:
Моделі підписки: Fixed, Variable (Freemium) – недоліки: низький(5%) процент конвертації, багато вкладень в продаж і навчання.
Платіжні моделі: Pay-per-use (мікроплатежі, емоційні покупки), недолік – висока комісія платіжних систем(моб. операторів) BitVendor, Click and Mortar, E-tailer, недолік – на ваших плечах логістика, кол-центр, обробка платежів, підтримка.
Модель ліцензування – продаж прав на використання технології.
Брокерські моделі: Marketplace, Транзакційний брокер, аукціонний брокер.
Партнерські моделі: Banners exchange, Pay-per-click, Revenue shring, Lead Generation
Рекламні моделі: Портал, Контекстна реклама, Каталоги. Можна заробити якщо Ви лідер сегменту з багатими рекламодавцями.
Цінними були поради від експерта про експериментувати поки маленьки, а також приклади з власного сервісу он-лайн продажу нерухомості – IDom.
Основна частина закінчилась серією elevator pitches в яких взяли участь проекти: Lviv OnLine, IWi-Fi, SuperGadget.
Одноголосним рішенням експертів для участі в презентаціях були вибрані Lviv OnLine і IWi-Fi.
На Advanced частину залишилась лише сама зацікавлена частина аудиторії – близько 25 чоловік, що дозволило її зробити ще більш продуктивною.
Сподобалась панельна дискусія експертів, котра замість запланованих 20 хвилин тривала близько години. Наступного разу обовязково зарезервуємо під неї більше часу. Зокрема наші експерти розповіли чому вони стали підприємцями, свої досягнення, роботу з бізнес-ангелами і багато іншого.
Першим з презентацією виступав проект Cart2Cart, який представляв Руслан Савчишин. Зрілий продукт з величезним глобальним ринком Ecommmerce, зрозумілою цільовою аудиторією, пробудованими каналами дистрибуції і хорошою монетизацією.
Найголовніше – залишатись на кромці нових тенденцій в цій галузі і зрозуміти скільки ще проіснує ринок.
Другим виступав Андрій Чулик з проектом IWi-Fi, головна проблема котрого – відсутність чітко окресленої цільової аудиторії і спеціалізації. Після найму хорошого сейлз менеджера і визначеності з своєю нішею на ринку IWi-Fi інтернету, я думаю засновники зможуть непогано монетизуватись. Також ми почули про останні технологічні новинки в рестораторному бізнесі від учасників з Івано-Франківська.
Третя доповідь була від Олега Михайлович власника проекту FPS Components , котрий займається розробкою компонент під SilverLight. Технологічно зрілі компоненти, проте специфічний ринок і відсутність бачення людей, котрі приймають рішення про купівлю таких продуктів. Як і в попередньому випадку не вистачає продажної складової.
Четверта доповідь від хлопців з Lviv OnLine була цыкавою тим, що проект про події з життя Львова починався, коли обидвох засновників у Львові не було. Хороші результати по розкрутці, цікаві офф-лайн матеріали, відсутність розрахунків по операційним витратам, брокерська бізнес-модель по продажу квитків і ентузіазм засновників завдяки порадам наших експертів сподіваюсь виллється в щось дійсно помітне в житті Львова. Основна з порад – вивчити конкурентів з інших великих міст.
Також було б добре добавити ще декілька моделей монетизації на попробувати.
В кінці івенту всі Advanced учасники отримали симпатичну офіційну футболку від Lviv StartUp Club Session 2.0 і футболку з IE8 від генерального спонсора – MicroSoft.
Фотографії з події можна знайти тут – http://picasaweb.google.com/startuplviv/LvivStartUpClubSession20 Якщо хтось хоче добавити свої фотографії – можна вислати їх на [email protected]
П.С. Найближчим часом буде повне відео з міні-конференції, котре частково буде викладене на сайт – слідкуйте за оновленнями, підписавшись на розсилку новин.