Інтерв’ю з Politiko
Після чималої перерви, яка минула з часу першого інтерв’ю з Іваном Кучеренко (ProkatVsego), дійшли рук до другого інтерв’ю. Цього разу спілкуємося з засновникои політичної соціальної мережі Politiko Дмитром Лисенком.
Як і коли народилася ідея створення політичної соціальної мережі?
В студентські роки я брав активну участь у громадському і політичному житті України, потім працював бренд-менеджером в інтернет-холдингу. В мене було декілька цікавих ідей, але в рамках холдингу їх було складно реалізувати. Коли почалась криза, я вирішив, що це гарна можливість для запуску власного стартапу. Цим проектом і стала соціальна мережа політичної тематики – POLITIKO. Ідея створення такої мережі народилася дуже просто, я поєднав дві речі, які мені найбільше подобаються – інтернет і політика. Звичайно, на вибір вплинула і президенстська кампанія Барака Обами.
Чи довгий час пройшов від ідеї до створення?
Десь в листопаді-грудні 2008-го в мене з’явилась ця ідея, я її виношував, планував, шукав партнерів для реалізації. Зробив список із десяти девелоперів, деяких знайшов через вакансії, деяких на профільних сайтах, провів з ними переговори. Звичайно, не все було гладко, проект ніби почав робити девелопер під номером 4 (не хочу називати імен), але згаявши місяць він сказав, що не зможе його потянути. Цікаво те, що я почав робити проект з тим, хто стояв у списку під номером один, але щоб зрозуміти, що він найкращій мені потрібно було провести переговори з усіма десятьма. В лютому місяці 2009 року ми зробили анонс про запуск першої політичної соціальної мережі в середині квітня, як ми і проанонсували, 15 квітня о 17:00 ми вийшли в світ. Тобто від зародження ідеї до реалізації пройшло чотири з половиною місяці.
Хто стоїть за проектом (засновники)?
Засновниками проекту є Дмитро Лисенко і ще двоє партнерів.
Чи були пропозиції підтримки з боку політичних партій?
Так, поступали пропозиції щодо підтримки проекту. Найкращою підтримкою це є запрошення політиків до обговорення проблемних питаннь з виборцями в інтернеті.
Поступали пропозиції і щодо придбання у власність POLITIKO.com.ua від представників деяких політичних партій, але ми всі діалоги направляємо до взаємовигідної співпраці без змін власників. Ми є незалежною платформою, де кожна політична сила може висловитись і донести свою позицію, але якщо така платформа отримає власника якусь політичну силу, то проекту важко буде зберігати нейтралітет і незалежність.
Яка модель монетизації проекту?
Плануються такі методи монетизації:
Donate – підтримка проекту самим користувачами;
Банерна реклама;
Платні додаткові сервіси.
Платна база знань.
Чи велика команда працює над проектом на сьогоднішній день?
На сьогоднішній день над проектом працює 5 чоловік, мене рахувати за двох 🙂
Які плани на найближчий час у зв’язку з наближенням президентських виборів в Україні?
Плануємо розвивати функціонал POLITIKO.com.ua, крім вже стандартних дебатів, ідей, опитуваннь, будемо робити додаткові сервіси. Першочерговими є віртуальне голосування за кандидатів в Президенти і конструктор Конституції України, що дозволить створити дійсно народну Конституцію України.
Які побажання українській стартап спільноті Startup.In.UA?
Бажаю займатись тільки тими проектами, які вам дійсно подобаються. Не бійтеся експерементувати і робити щось нове. Використовуйте найефективніше свої ресурси, а особливо свій час.