Інтелектуальна власність як запорука успішного бізнесу

Сьогодні ми спільно з компанією ТОВ «Айпістайл», що надає юридичні послуги та пропонує спеціальні умови для користувачів порталу Startup.In.UA, започатковуємо спільний цикл статей про інтелектуальну власність, юридичне “підводне каміння” та про те, як юридично захистити себе у правовому полі.
Все, в тому числі життя компанії, починається з ідеї. Саме ідея і є першою сходинкою створення бізнесу і саме від її втілення залежить успіх бізнесу.
Одним із аспектів втілення ідеї є її захист. Метою серії цих статей є огляд основних об’єктів захисту інтелектуальної власності як запоруки успішного бізнесу.
Раніше інтелектуальною власністю цікавились лише інженери, науковці, а сьогодні вона стала предметом зацікавленості маркетологів, рекламістів, ІТ-спеціалістів та навіть ТОП-менеджерів і власників бізнесу. Наймогутніші компанії світу вкладають мільйони доларів як на новітні розробки, так і на їх захист.
«Как лодку назвеш, так она и поплывет» або все починається з торгової марки.
Починаючи бізнес, Ви звичайно створюєте певне позначення, яке і буде відрізняти Вас від Ваших конкурентів. Таке позначення можна і варто захистити як торгову марку.
Торгова марка, торговельна марка, торговий знак, товарний знак, знак для товарів та послуг – безліч термінів, під якими розуміють певне позначення, яке дозволяє відрізнити товари чи послуги одних виробників від товарів чи послуг інших. Торговими марками можуть бути як назви компаній, скажімо, IBM, GE, так і назви певних продуктів – Sprite, Fanta.
Торгові марки можуть бути:
* словесними, наприклад, Camel, HP, BMW;
* зображальними, наприклад всім відома літера M жовтого кольору, що ідентифікує Макдональдс або відомий значок автомобілів Mercedes;
* комбінованими (словесна частина та логотип).
Як торгову марку можна захистити і назву компанії, і назву продукту, і етикетку, і навіть слоган.
Торгова марка надає виключне право використовувати її, забороняти використання та надавати дозволи (ліцензії) на її використання. Тобто, якщо Ваші конкуренти почнуть використовувати Вашу торгову марку, Ваші права будуть захищені і Ви зможете не тільки заборонити таке використання, а й відшкодувати збитки, завдані такими неправомірними діями.
Важливо захистити торгову марку ще до початку використання, або принаймі як тільки Ви почали її використовувати. Адже якщо Ви її не зареєстрували, хтось інший зможе це зробити. Зареєструвати торгову марку можна і на фізичну особу, і на юридичну особу. Тобто, відсутність юридичної особи не є перешкодою в реєстрації торгової марки.
Однією із перешкод в реєстрації торговельної марки є наявність поданих на реєстрацію або вже зареєстрованих тотожних або схожих торгових марок. Тому перед реєстрацією торгової марки бажано провести пошук на тотожність та схожість торгових марок, за результатами якого Ви зможете проаналізувати чи є тотожні торгові марки або схожі з Вашою. Після цього можна визначити чи доцільно реєструвати саме цю торгову марку, чи варто її змінити.
Права на торгову марку засвідчуються свідоцтвом. Свідоцтво діє протягом 10 років і кожні 10 років може бути продовжено ще на 10 років.
Слід зазначити, що вже подавши заявку на реєстрацію торгової марки, Ви можете проставляти попереджувальне маркування, а саме ™, що означає що торгова марка вже подана на реєстрацію, а після реєстрації Ви можете проставляти поряд з торговою маркою ®.
На сьогодні торгова марка є одним із ефективних і важливих об’єктів інтелектуальної власності, адже торговою маркою можна захистити назву Вашої компанії, продукту, етикетку, слоган, які і допомагають споживачу знайти Вас у вирі позначень та зробити правильний вибір.
Марія Ортинська
ТОВ «Айпістайл»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *